Yenlo bewijst kwaliteit met ISO certificering

ISO 9001 en 27001 voor kwaliteitsmanagement en data security

Hazerswoude – Rijndijk, 9 januari 2015 – Vanaf vandaag is ICT-dienstverlener Yenlo volgens de ISO normen 9001:2008 en 27001:2013 gecertificeerd. De norm 9001 staat voor kwaliteitsmanagement, de norm 27001 voor databeveiliging.

ISO 9001
De ISO norm 9001 beschrijft de processen binnen een bedrijf die bijdragen aan klanttevredenheid en de kwaliteit van producten en diensten. Maarten de Waal, COO en founder van Yenlo: “De norm 9001 laat zien dat je je processen goed managed. Dat is belangrijk voor een ICT-dienstverlener als Yenlo, omdat het onze klanten de zekerheid geeft dat wij volgens bepaalde standaarden en volgens vooraf gedefinieerde stappen werken”.

ISO 27001
De 27001 norm gaat over databeveiliging, over de procedures binnen een bedrijf die betrekking hebben op de manier waarop met eigen data, met data van derden, met hosting van data, met backups, encryptie etc. wordt omgegaan. “Dit geeft klanten de garantie dat al hun informatie bij ons in goede handen is. Niet alleen de informatie die wij nodig hebben om een project uit te kunnen voeren, maar ook de informatie die wij voor hen hosten en beheren.”

Handboek
Yenlo is meer dan een jaar bezig geweest met deze certificatie. “We hebben een volledig handboek gemaakt over hoe wij omgaan met processen en met data. In het handboek staan de procedures beschreven die wij onszelf opleggen. Bij deze procedures horen ook allerlei referentiedocumenten en verslagleggingen. Zo hebben we een autorisatiematrix gemaakt waarin staat wie bijvoorbeeld een sleutel heeft, wie bij welk stukje netwerk mag. De norm 27001 maakt klanten duidelijk dat vastligt wie er bij bepaalde informatie mag komen. Omdat Yenlo voldoet aan de eisen van de norm, kan en mag een klant ervan uitgaan dat het goed geregeld is.”

Waarom certificeren?
Yenlo werkt voor veel partijen in de overheidsmarkt, grote partijen in de zorg, partijen die door de Nederlandse bank geaudit worden. “Zij vragen om dit soort certificering”, aldus De Waal. “Wij onderscheiden ons positief van de concurrentie omdat wij zowel aan de ISO 9001: 2008 als aan de ISO 27001: 2013 norm voldoen. Dit heeft voor onze klanten een enorme meerwaarde. De ISO creditering is voor Yenlo zeker een Unique Selling Point.”

Ook het bedrijf zelf heeft voordeel van de certificering. De Waal: “Het hele traject heeft Yenlo als bedrijf verder gebracht. Wij zijn intern bijvoorbeeld efficiënter gaan werken en communiceren. De effecten  van dit certificeringstraject hebben zeker bijgedragen aan de snelle groei die we nu doormaken. Wij hebben het heel grondig aangepakt. We zijn twee keer intern geaudit en pas daarna voor de werkelijke audit gegaan. Wij wilden er namelijk zeker van zijn dat we een goed kwaliteitssysteem hadden.”

Over Yenlo
Yenlo is een ICT-dienstverlener met focus op middleware ten behoeve van ketenintegratie en business proces management. Yenlo ontzorgt bedrijven als het gaat om hun ICT. Om dat te realiseren richt Yenlo zich specifiek op enterprise architecturen, software development en 7×24 managed services. Yenlo is de ontwikkelaar van de ebMS adapter voor de WSO2 enterprise service bus die miljoenen transacties tussen overheden extreem snel, betrouwbaar en veilig verwerkt. Yenlo gebruikt de Design & Engineering Methodology for Organizations (DEMO), een vast stramien op basis waarvan transacties, analyses en business processen worden vormgegeven. Yenlo heeft partnerships met Oracle, SUSE en WSO2.

Meer informatie: www.yenlo.nl of communities op LinkedIn, Twitter en Facebook.

###

Meer informatie:
Yenlo, Nevlynn Janssen, tel: 071 8200082, email: nevlynn.janssen@yenlo.nl
WILD werk, Jeanette de Wilde, tel: 030 2900059, email: jeanette@wildwerk.nl