Symfoni Service Manager voor beheer diensten
Utrecht, 30 oktober 2015 – De Managed Services dienstverlening van Advanced Programs is gericht op het 24×7 beheer van onder andere IBM Power en IBM PureData for Analytics omgevingen op technisch en functioneel gebied. Om deze dienstverlening verder te professionaliseren, heeft Advanced Programs gekozen voor Symfoni Service Manager,een flexibel platform voor het creëren, aanbieden en beheren van Managed Services.
Advanced Programs
Advanced Programs is een full service ICT-dienstverlener die kennis van het beheren en onderhouden van bedrijfskritische applicatielandschappen combineert met kennis van het leveren van in de markt onderscheidende informatie-oplossingen.
Vraag naar technische specialisten
Irene Vrijenhoek, Service Manager Advanced Programs: “Wij willen onze klanten en prospects laten zien dat in onze Managed Services dienstverlening klanttevredenheid, kwaliteit én flexibiliteit centraal staan.” Voor het beheren van deze diensten heeft Advanced Programs gekozen voor Symfoni Service Manager. Advanced Programs kan met dit platform haar dienstverlening verder optimaliseren en professionaliseren.
Symfoni Service Manager
Symfoni Service Manager (SSM) is een servicemanagement-platform voor het ondersteunen van ITIL-processen. Deze oplossing is direct, via internet, beschikbaar waardoor langdurige en complexe implementatieprojecten niet nodig zijn. SSM is gebaseerd op de bekende servicemanagement-tool ServiceNow. Het SSM-platform ondersteunt de basis ITIL-processen, inclusief een Self Service Portal voor eindgebruikers, een uitgebreide Knowledge base en dezelfde bestelmogelijkheden als bij bekende webshops.
Unique Selling Point
Advanced Programs stelde specifieke eisen en wensen aan het platform. Zo wilde zij de Self Service Portal beschikbaar stellen aan meerdere externe klanten, zonder dat deze klanten bij elkaar in de keuken konden kijken. Ook moest het mogelijk zijn dat per klant verschillende diensten met verschillende performance indicatoren konden worden opgenomen. Door recente aanpassingen aan het platform, kon Symfoni aan al deze zaken voldoen. Unique Selling Point was een uitbreiding van het platform waardoor Advanced Programs de mogelijkheid kreeg haar eigen diensten en de daarbij behorende rechten zelf te maken en te beheren. Deze flexibiliteit en de gunstige instapprijs hebben ervoor gezorgd dat Advanced Programs voor SSM koos.
3 P’s: pragmatisch, professioneel en persoonlijk
“Het contract is getekend en Symfoni helpt ons bij het opstarten. De pragmatische en zeer professionele aanpak van Symfoni, maar zeker ook het prettige persoonlijke contact hebben een grote rol gespeeld in de keuze voor Symfoni als organisatie en voor SSM als oplossing,” zegt Vrijenhoek. “Het team heeft in een zeer korte tijd de aanpassingen gerealiseerd die nodig waren om het platform helemaal aan onze wensen te laten voldoen. We zijn nu bezig met de implementatie van Symfoni Service Manager.”
Over Symfoni
Symfoni is toonaangevend specialist op het gebied van collaboration en IT Management in Noord Europa. Symfoni helpt klanten hun business processen te vereenvoudigen door informatie en mensen met elkaar te verbinden. Symfoni Enterprise Service Management heeft 110 medewerkers en is verdeeld in drie regio’s. Symfoni ESM Scandinavië heeft kantoren in Noorwegen, Zweden en Denemarken, Symfoni Finland is gevestigd in Helsinki en Symfoni ESM Benelux heeft kantoren in België en Nederland. Sinds 2011 bevindt Symfoni ESM zich, met meer dan 300% groei, tussen de snelst groeiende IT-entiteiten in Europa.
Meer informatie: http://www.symfoni.com/en/enterprise-service-management
*** Einde persbericht ***
Contact voor de redactie
Symfoni, Bob Erwich, tel: +31 318 692495, email: bob.erwich@symfoni.com
WILD werk, Jeanette de Wilde, tel: +31 30 2900059, email: jeanette@wildwerk.nl